poniedziałek, 8 lutego 2016

1.29 Budzik morderca

Dzisiaj nastał ten dzień, w którym M. wyłączyła budzik i poszła spać dalej (a musicie wiedzieć, że zdarza mi się to w rannej porze niezwykle rzadko). Na szczęście niezastąpiona w tym wypadku była moja mama, która zadzwoniła z kontrolą, czy aby na pewno zwlokłam się z łóżka. Zerwałam się i w ułamku sekundy byłam na nogach. 40 minut później niż zwykle :D Do szkoły dążyłam rezygnując z porannej kawusi, zrobienia drugiego śniadania, czy też jakiegoś lekkiego makijażu (malowanie rzęs stojąc na światłach zawsze spoko +dezaprobata wypisana na twarzy widzącego to mężczyzny w samochodzie obok :p)

Potem było już zdecydowanie z górki, nie licząc sprawdzianu z z rachunku różniczkowego, na który poszłam niestety nieprzygotowana -priorytetem w dniu wczorajszym była biologia :)
Co do zeszłotygodniowych zaliczeń, to jestem zadowolona z wyników: biologia 14/15 pkt, chemia 32/40 (80%).
Jutro kolejne zaliczenie z chemii -stężenia i rozpuszczalność -niesamowite mamy to tempo powtórek...
Bezkręgowce za mną, strunowce w trakcie :)
Pod okiem mojego korepetytora zrobiłam też maturę z chemii 2015 -93%!
Kochani Maturzyście, zostało nam 85 dni na walkę o marzenia! Trzymajcie się! :)

6 komentarzy:

  1. 93 super wynik!
    Czy mogłabyś mi odpowiedzieć na pytania związane z tym arkuszem? Robiłam go sama w domu, nie chodzę na korki i mam kilka wątpliwości.
    1. Jak obliczasx hybrydyzacje? (zad5) czy zawsze możemy posłużyć się sposobem wiązania Sigma plus wolne pary elektronowe? Kiedyś słyszałam o wzorze VSEPEr (czu jakoś tak), ktort polega na leczeniu elektronów walencyjnuvh blabla atom centralny :D używasz obu sposobów? Czy wszystko da się wyliczyć tylko na podstawie wolnych par o Sigma, jeśli tak to po co wgl wprowadzono ten wzór VSEPR?
    Orientujesz się czy na maturę musimy znać wszystkie hormonu działania itd oraz witaminy z tych tabelek z nowej ery? ;o
    Z góry dziękuję za odpowiedź!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki! :)
    Korzystam zawsze z tej zasady liczba wiązań sigma plus wolne pary :) jakoś VSEPR i ligandy mnie nie przekonują :p i zawsze wychodzi tym sposobem :) jedna z moich nauczycielek w szkole nawet metody VSEPR nie wprowadziła, więc chyba jej znajomość nie jest aż tak niezbędna.
    Co do hormonów i (o, matko!) znienawidzonych przeze mnie witamin to niestety musimy to umieć. Może nie na pamięć (bo samo rozpoznawanie na podstawie opisu zazwyczaj wystarcza) ale trzeba to przyswoić. Polecam do tego (raz jeszcze) aplikacje AnkiDroid :) Buźka!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nauka do matury do tylko kropla w tym co musisz się nauczyć na studiach. Wielu osobom wydaje się, że na studia medyczne najtrudniej się dostać, najtrudniej jest zadać wszystkie egzaminy. Sam jestem studentem medycyny i jakoś na razie sobie radzę, dopiero drugi rok. Czas pokaże czy dam radę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście. Teraz materiału nie jest aż tak wiele, a na pewno niedużo w porównaniu do medycyny. Zdaje sobie z tego sprawę :) Aczkolwiek żeby móc zmagać się z takimi problemami jakie Ty masz, najpierw trzeba się jakoś dostać i napisać tę maturę najlepiej jak to możliwe. Powodzenia z egzaminami :)

      Usuń
  4. Gratulacje wyników, miło się patrzy na ludzi, którzy wiedzą co chcą od życia. Do matury coraz bliżej także powodzenia! :)

    OdpowiedzUsuń

3.98 Mówcie mi Pani Doktor!

 Niesamowite, jak te 6 lat studiów zleciało! Jeszcze nie tak dawno temu dostanie się na kierunek lekarski było moim wielkim marzeniem. A dzi...