poniedziałek, 4 stycznia 2016

1.25 Małe, a cieszy

Dostałam dzisiaj wyniki z matury próbnej z j. niemieckiego (podst) -79%! Jestem super szczęśliwa, bo nie spodziewałam się tak fajnego wyniku przed powtórkami, tym bardziej, że nie mam talentu do nauki języków obcych -gramatyka zawsze kuleje. Co się zresztą potwierdziło i tym razem, bo 60% straconych punktów to właśnie błędy gramatyczne. Na maturze majowej wystarczy mi 70% do samospełnienia, więc jestem na dobrej drodze :)
Jak minęły święta? W sumie to mało ambitnie. Zrobiłam jedynie jeden arkusz z matmy podstawowej (94%) i przejrzałam jeden z rozszerzonej (przejrzałam, nie zrobiłam, bo zadania z trygonometrii wprawiły mnie w osłupienie). Z chemii zrobiłam tylko białka, aminokwasy i pI, a z biologii protista, porosty i grzyby. W sumie zajęło mi to dwa dni. Resztę czasu przespałam, spędziłam z chłopakiem i zaliczyłam maraton ze Star Wars <3
A wiecie co najlepiej usłyszeć po świętach?  "O kurczę M, czy Ty schudłaś!?"
Hmm myślę, że nie, ale miło usłyszeć to po tym małym świątecznym objadaniu :p
Wracam do nauki. Na dzisiaj tkanki roślinne oraz kinetyka i termochemia :)
Trzymajcie się ciepło!

13 komentarzy:

  1. Hej! Gratuluję wyniku z j. niemieckiego, być może w maju będzie jeszcze wyższy :)
    U mnie w święta podobnie, choć obiecywałam sobie, że zrobię więcej. Ale za to nadrobiłam Chirurgów ;)
    Mam prośbę, czy mogłabyś zdradzić z czego korzystasz przy powtórkach z biologii?

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej ;) dziękuję!
    Chirurdzy zawsze spoko; brakuje mi ich w moim codziennym planie zajęć...
    Co do powtórek z biologii to korzystam głównie z podręcznika z nowej ery oraz z takich specjalnych fiszek :) +oczywiście zbiory zadań (np. Teraz Matura) i arkusze. Jak chcesz to zrobię osobny post, dokładnie co i jak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, byłabym wdzięczna. :)
      Mogłabyś opisać jak mniej więcej wygląda Twoja nauka, czy masz jakiś konkretny kalendarz, według którego podążasz?
      Powodzenia w dalszych powtórkach!

      Usuń
  3. 1) Mam pytanie: Czy z moli, to trzeba dużo ogarnąć? Bo uczę się sama z chemii i podstawowe obliczenia ogarniam, a jak przeglądałam arkusze z poprzednich lat, to jakiś trudnych obliczeń nie było z tego działu. Jednak w moim zbiorze jest sporo trudnych zadań, z którymi nie bardzo mi idzie, więc może nie warto zaprzątać sobie nimi głowy. Jak myślisz? 2) Jak sądzisz: Dam radę sama nauczyć się rozszerzonej chemii - przerobiłam już budowa atomu, mole, wiązania i kinetykę, a jutro zaczynam roztwory. Boję się, że mogę nie zdążyć. Próbować czy odpuścić? Biologię mam w szkole na dość wysokim poziomie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej :)
    1. Moja nauczycielka dzisiaj stwierdziła, że od 2010 roku jest tendencja zwyżkowa, jeżeli chodzi o ilość występowania "dziwnych zadań obliczeniowych", a jest egzaminatorem.. więc warto przerobić trochę takich zadań.
    2. Moim zdaniem da się nauczyć chemii samodzielnie. Wystarczy dobre repetytorium (polecam Trenera i repetytorium z tej samej serii), zbiór zadań, dość dużo czasu i masa chęci. 4 miesiące to bardzo dużo czasu. Walcz!

    OdpowiedzUsuń
  5. Oo widzę, że tu jakieś pytania o rady można zadawać xd w takim razie też skorzystam :D
    Myślisz, że dam radę nauczyć się chemii na około 80%, gdy teraz piszę matury na 40%? Zostało tak mało czasu... A wybitna z tego przedmiotu nie jestem i myślę nad rezygnacja :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm powiem tak: może i wygląda to średnio ciekawie, ale ja też nigdy świetna z chemii nie byłam. Próbną maturę z tutora napisałam na zdaje się ok 30-35% wzięłam się do roboty przez wakacje i teraz piszę matury na ok 70-80%. Można? Można.
      Można wszystko, tylko zależy jak bardzo Ci na tym zależy i ile jesteś w stanie poświęcić, żeby osiągnąć swój cel. Pokaż wszystkim, którzy w Ciebie wątpią, w jak wielki są błędzie :)

      Usuń
    2. Jejku dziękuję za miłe słowa :)
      Mssz rację, trzeba walczyć! Codziennie staram się rozwiązywać zadanka przez godzinę :)

      Usuń
  6. Paula też na medycynę?

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam taką małą prośbę do osób, które piszą z anonima. Podpisujcie się nawet jakąś jedną literą, żebym wiedziała z kim piszę :) Dzięki! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Hej :) Nie wiesz gdzie tolerują Olimpiadę Wiedzy Ekologicznej?

    H.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej! Pisałam na prawie wszystkie uczelnie medyczne i uznają ją tylko w Katowicach. Finalista ma liczone 100% z biologii, a laureat ma wstęp wolny na uczelnie :)

      Usuń

3.98 Mówcie mi Pani Doktor!

 Niesamowite, jak te 6 lat studiów zleciało! Jeszcze nie tak dawno temu dostanie się na kierunek lekarski było moim wielkim marzeniem. A dzi...